• Aktualności

          • Pierwszy Dzień Wiosny
            • Pierwszy Dzień Wiosny

              Pierwszy dzień wiosny klasy 1c i 2b przywitały w Teatrze Wielkim w Poznaniu.  Tam dzieci uczestniczyły w zajęciach pt. „O charakteryzacji, czyli jak zmienić piękną w bestię”.  Dowiedziały się czym zajmuje się charakteryzator oraz poznały historie powstania makijażu scenicznego . Dzieci  miały również możliwość przeistoczenia się w inną postać. Było mnóstwo śmiechu i zabawy. Zajęcia odbyły się w ramach projektu „ Poznajemy zawody” oraz innowacji „Ze sztuką za pan brat”.

              Katarzyna Kolińska-Nowaczyk

          • Konkurs j. angielskiego
            • Konkurs j. angielskiego

              Uczniowie naszej Czwóreczki wzięli udział w Konkursie Języka Angielskiego Crossword. Zadaniem konkursowym było stworzenie krzyżówki w języku angielskim. Przepiękne prace można podziwiać w holu Szkoły. Gratuluję wszystkim uczestnikom!:)

          • Konkurs pięknego czytania
            • Konkurs pięknego czytania

              W piątek 31 marca w bibliotece szkolnej odbył się" Konkurs pięknego czytania "dla uczniów klas I-III.Każdą klasę reprezentowało troje uczniów.

              W kategoriach wiekowych pierwsze miejsca zajęły:

              Maja Pluta kl.1

              Aleksandra Szulc kl.2

              Anna Krzymińska kl.3.

              Zwyciężczyniom serdecznie gratulujemy!

              Anna Zamelska i Anna Pawlak

          • XXXVIII Wojewódzki Konkurs Recytatorski
            • XXXVIII Wojewódzki Konkurs Recytatorski

              Kajetan Cegłowski z klasy 1 b reprezentował naszą szkołę w XXXVIII Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim dla Uczniów Szkół Podstawowych pod honorowym patronatem Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury nr 2 w Poznaniu. Uczeń naszej szkoły w półfinale zaprezentował wiersz Juliana Tuwima pt. "Okulary".

              Życzymy Kajtkowi kolejnych sukcesów!

              Paulina Kostrzewska

          • Koło rozwijania ekspresji plastycznej
            • Koło rozwijania ekspresji plastycznej

              Ekspresja plastyczna ma ogromny wpływ na rozwój dziecka. Pozwala wyrazić swoje emocje, przeżycia i uczucia. Wpływa także na rozwój wrażliwości estetycznej, kreatywności i uwagi, kształtuje zdolność dostrzegania proporcji i perspektywy. Dziecko zauważa piękno otaczającego świata i pozwala zobrazować swoje wyobrażenia. Dodatkowo podczas wykonywania prac plastycznych dziecko usprawnia motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczy pamięć i rozwija zdolność orientacji na kartce papieru.

              Paulina Kostrzewska

          • Laboratorium przyszłości
            • Laboratorium przyszłości

              Chętne osoby z klas starszych w ramach laboratorium przyszłości, a dokładniej laboratorium kulinarnego robiły jadalne modele. Modele komórek zwierzęcych powstały z galaretki i owoców albo żelek. Uczestnicy zgodnie stwierdzili, że zabawa była pyszna.

              Marta Ciszewska

            • Zaproszenie

              Szkoła Podstawowa nr 4 w Luboniu serdecznie zaprasza wszystkie szkoły podstawowe w Luboniu do udziału w Międzyszkolnym Konkursie plastycznym z okazji Świąt Wielkanocnych, POD HASŁEM ”Tradycje wielkanocne na całym świecie”. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I- III. Konkurs  trwa od 6.03 do 27.03. 

              Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem konkursu.


              Pozdrawiamy 

              Świetlica szkolna 


          • Program Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
            • Program Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej

              Gdy ktoś się zrani lub skaleczy sięga do apteczki pierwszej pomocy medycznej, by szybko opatrywać rany, zaklejać plastrem zadrapania lub podać leki uśmierzające ból. A co się dzieje, jeśli mamy do czynienia ze zranieniem emocjonalnym?

              Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale by również odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną.

              Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E.P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.

              Program składa się z 10 części tematycznych, które koncentrują się na kształtowaniu pozytywnych postaw i zachowań, poprzez rozwijanie odporności psychicznej oraz optymistycznego podejścia do życia.

               

          • Edukacja Do Bezpieczeństwa
            • Edukacja Do Bezpieczeństwa

              Podczas lekcji EDB doświadczamy, pracujemy w grupach, uczymy się od siebie. Uczniowie chętnie się angażują się w działania praktyczne. Poprzez wykorzystanie metody edukacji wyprzedzającej, każdy uczeń ma możliwość dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami.  Aż miło słuchać i patrzeć,  kiedy bez wiedzy podręcznikowej uczniowie wykazują się umiejętnościami wskazanymi w wymaganiach edukacyjnych. Brawo ósme klasy!

              Agnieszka Antczak